שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
מאפה אגסים בדבש PDF הדפסה דוא
מתכונים - עוגות

רכיבים:

 

250 גרם אגסים משומרים בסירופ

1 ביצה טרופה קלות

2 ביצים

60 גרם דבש

75 גרם חמאה ללא מלח

1 טיפה תמצית וניל

אבקת סוכר לקישוט

2 כפות סוכר

40 גרם סוכר

150 גרם קמח לבן

1 כפית קמח תירס

125 מ"ל שמנת נוזלית


אופן ההכנה:


1. להכנת הבצק, מחממים את התנור לחום בינוני- גבוה של 200 מעלות. מנפים את הקמח, מוסיפים סוכר וחמאה ובעזרת האצבעות משלבים את המרכיבים עד שהתערובת מקבלת גוון אחיד ומזכירה בצורתה פירורי לחם. מנערים את הקערה כדי לוודא שכל החמאה שולבה בתערובת הבצק. צרים שקע במרכז. יוצקים את הביצה ותמצית הווניל לתוך השקע ומערבבים בכפות הידיים עד שמתחיל להיווצר בצק. מוסיפים מעט מים במידת הצורך. לשים את הבצק ליחידה אחת וצרים לצורת כדור. אין ללוש את הבצק יתר על המיד, אחרת הוא יהיה קשה מדי. מכסים את הבצק בניילון נצמד ומאפשרים לו "לנוח" במקרר 20 דקות.

2. מכניסים את הדבש לסיר, מביאים לרתיחה על להבה בינונית ומבשלים עד שצבעו של הדבש נעשה כהה יותר. מסננים את האגסים לקוביות ברוחב ס"מ, מוסיפים אותם לקרמל הדבש ומערבבים. בקערה, טורפים יחד את הביצים, קמח תירס, סוכר ושמנת ומניחים בצד.

3. מרדדים את הבצק לרדיד בעובי 3 מ"מ ומדפנים ברדיד בתבנית פלאן שטוחה בעלת תחתית הניתנת לפירוק בקוטר 18 עד 20 ס"מ. מכסים את הבצק בנייר אפייה עגול וממלאים בשעועית יבשה או אורז. מכניסים את התבנית עם הבצק למקרר ל-5 דקות, ולאחר מכן אופים בתנור 10 דקות. מוציאיןם את השעועית או האורז ונייר האפייה, מפזרים את קוביות האגסים על תחתית מעטה הבצק, אך שומרים את הדבש בסיר, ומכסים בתערובת ביצים. אופים 12 דקות לאחר מכן מפחיתים את חום התנור ל-170 מעלות ואופים עוד 25 דקות.

4. מבשלים את הדבש יחד עם נוזל השימור של האגסים עד לקבלת מרקם סמיך דמוי סירופ. מברישים את הסירופ על פני הטארט. בוזקים אבקת סוכר מנופה לפני ההגשה.



חפשו מתכון נוסף: