שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
איך מכינים ציפוי לעוגה PDF הדפסה דוא
מתכונים - עוגות

עוגת מרנג וקרם לימון.


רכיבים:

 

למרנג:


4 חלבונים בטמפ' החדר

מעט מלח

½1 כוסות סוכר

1 כף מיץ לימון


לקרם:


2 כפות מים

1 כפית אבקת ג'לטין

4 חלמונים

1 כוס מיץ לימון טרי

½ כפית קליפת לימון מגוררת

1 פחית (225 מ"ל) חלב משומר

1 כף חמאה

1 מיכל שמנת מתוקה מוקצפת עם 2 כפיות סוכר לקצפת יציבה


לקישוט:


פיסטוקים קצוצים


אופן ההכנה:


1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). משרטטים על נייר אפיה 2 עיגולים בקוטר 22 ס"מ ומניחים אותו על התחתית של תבנית התנור.

2. המרנג: מקציפים את החלבונים והמלח במשך 3 דקות, עד שמתחיל להיווצר קצף. מוסיפים 1/3 מכמות הסוכר ומקציפים כ 2 דקות. מוסיפים 1/3 נוסף וממשיכים להקציף כדקה. מוסיפים את שארית הסוכר ומקציפים כדקה. מוסיפים את מיץ הלימון וממשיכים להקציף כדקה נוספת לקצף חזק וגמיש.

3. מעבירים את הקצף לשק זילוף עם פייה עגולה. מזליפים ממנו בצורה מעגלית (נוצרת צורה של שבלול) בגבולות העיגולים המסומנים לכיוון המרכז עד שנוצרים 2 עיגולים שלמים. מהקצף שנותר מזליפים על התבנית קווים ישרים בעובי של 1 ס"מ ובאורך של 6 ס"מ ברווחי של 2 ס"מ אחד מהשני. 4. אופים 3 דקות, מנמיכים את הטמפ' ל 100 מעלות ואופים כשעתיים עד שהמרנג יבש. מכבים את התנור ומשהים את המרנג לצינון בתוכו. מקלפים את נייר האיפה בזהירות. מאחסנים בקופסה אטומה.

5. הקרם: יוצקים את המים לקערית, מפזרים את הג'לטין מלמעלה ומניחים בצד 10 דקות, עד שהג'לטין סופח את המים ותופח.

6. ממלאים במים את הסיר עד למחציתו, מביאים לרתיחה ומנמיכים ללהבה בינונית. מניחים על הסיר קערה חסינת חום, גדולה במקצת מקוטר הסיר כך שתחתיתה לא תיגע במים. שמים בתוכה את החלמונים, מיץ הלימון, קליפת הלימון והחלב המשומר ומקציפים במקצף ידני כ 7 דקות עד שנוצר קרם בהיר (יש להימנע מחימום יתר שיגרום לקרישת החלמונים - הקרם צריך להיות נעים למגע אך לא חם).

7. מחממים את הג'לטין במיקרו 30 שניות או יוצקים סביב הקערית מים רותחים ומערבבים עד שהג'לטין נמס לגמרי. מעבירים 2 כפות מקרם הלימון לג'לטין , מערבבים, יוצקים חזרה לקרם הלימון ומערבבים היטב. מוסיפים 2 כפות גדושות מהקצפת לקרם הלימון, מערבבים, יוצקים את קערת הקצפת ומערבבים בתנועות קיפול עד שנוצר מרקם אחיד.

8. הרכבת העוגה: מניחים עיגול מרנג אחד בתבנית. יוצקים עליו חצי מכמות הקרם ומשטחים. מכסים בעיגול השני ויוצקים עליו את שארית הקרם. עוטפים בניילון נצמד ומאחסנים במקפיא 4 שעות עד שהקרם קופא והעוגה מתייצבת.

9. לפני ההגשה מעבירים סביב דפנות התבנית סכין שנטבלה במים רותחים ומחלצים את העוגה מהתבנית. מקשטים סביב בפסי המרנג ומעטרים בפיסטוקים. משהים כ 20 דקות בטמפ' החדר עד שהקרם מתרכך במקצת ומגישים.



חפשו מתכון נוסף: