שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
עוגת היער השחור (Black Forest) PDF הדפסה דוא
מתכונים - עוגות



רכיבים:

 

עוגת שוקולד עגולה חתוכה ל 3 (לרוחב העוגה ומלמטה למעלה)

½ ליטר מיץ דובדבנים

35 גרם קורנפלור

50 גרם סוכר

מעט שרי

ברנדי

1 ליטר שמנת מתוקה

100 גרם אבקת סוכר

1 כף פודינג אינסטנט וניל

דובדבנים לקישוט

שבבי שוקולד לקישוט (ניתן להשתמש בשוקולד צ'יפס)

1 כוס מיץ תפוזים

1 כוס ליקר קירסאו


אופן ההכנה:


הכנת הדובדבנים:


1. מרתיחים ¾ מכמות הדובדבנים והסוכר. מוסיפים את הקורנפלור ואת מיץ הדובדבנים מסמיכים את המיץ הרותח. (80 גרם קורנפלור לליטר נוזל). מוסיפים את השרי, ברנדי והדובדבנים ומורידים מהאש.


העוגה:


1. מכינים תבנית אפיה מס' 26 (רינג) עם נייר אפייה. מערבבים יחדיו כוס מיץ תפוזים וכוס ליקר קירסאו. שמים את בסיס עוגת השוקולד על גבי נייר האפייה. לוקחים מעט מיץ תפוזים עם ליקר קירסאו ומרטיבים את הבסיס בנוזל עם מברשת. מקציפים את השמנת עם אבקת הסוכר ומוסיפים את האינסטנט וניל.

2. ממלאים 2 שקי זילוף, אחד עם קצפת, והשני עם מחית דובדבנים. ומעל בסיס עוגת השוקולד מזלפים עיגול חיצוני של קצפת, ועיגול של מחית דובדבנים. וכך ממשיכים לסירוגין. מעל שמים את השכבה השניה של עוגת השוקולד, מרטיבים אותה בנוזל (תפוזים + ליקר), ומזלפים הפוך – עיגול חיצוני יהיה מחית דובדבנים ובהמשך הקצפת.

3. מעל שמים את השכבה העליונה של עוגת השוקולד. גם אותה מרטיבים בנוזל. מעל מורחים רק מהקצפת ומכניסים למקרר. בקצפת שנשארה נשתמש לקישוט (אם לא נשאר – להכין עוד: 1 ליטר שמנת מתוקה + 100 גרם אבקת סוכר +1 כף אינסטנט וניל).

4. לאחר שהעוגה התקשתה מעט, מוציאים מהמקרר, מניחים על שולחן העבודה ומוציאים את הרינג. ובעזרת לקקן לוקחים מהקצפת ומצפים את הצדדים. לאחר סיום הציפוי מיישרים את הקצפת מלמעלה.

5. מעבירים את העוגה לצלחת נייר שעליה העוגה תשב, מקשטים בשוקולד צ'יפס. ניתן גם להזליף על העוגה קצפת (בעזרת שק הזילוף) וליצור צורת שושנים.



חפשו מתכון נוסף: